Kesihatan bermula dari rumah

Posts made in August, 2011

Juadah enak….tapi!

Posted by on Aug 31, 2011 in Lecithin, Puasa, raya | 0 comments

Assalamualaikum wbt dan Salam Aidilfitri Syukur. Kita dah masuk 2 Syawal. Begitu cepat masa berlalu. Macamana aktiviti semalam? Ziarah menziarahi, mengunjungi ahli keluarga yang lain. Menikmati juadah yang pelbagai. hehehe… Bagi yg turun berkilo selama berpuasa sebulan yang lalu, pasti naik berkilo juga dalam sehari. Bagaimana nak menjaga perut walaupun kita menikmati semua juadah yang enak tu? 1. Pastikan bawa air masak sebotol. Tapi jangan dibawa sahaja pula ya. Diminum. Pastikan kita...

Read More

Minuman untuk seisi keluarga!

Posted by on Aug 27, 2011 in ESP, Performance | 0 comments

Assalamualaikum wbt dan Salam Ramadan Alhamdulillah. Ramadan sudah hampir ke penghujungnya. Buat mereka yang dapat berpuasa penuh, syukur! Buat yang ada lompongnya, jangan lupa untuk tanda kalendar bilangan hari yang lompong tu ye. Kang jenuh nak ingat berapa hari perlu diganti. Semasa di awal Ramadan, saya mencadangkan kepada pengguna Shaklee untuk mendapatkan ESP dan PD sepanjang bulan Ramadan.  Saya sendiri telah habiskan 1 canister ESP dan 2 canister PD. Bukan saya minum sorang ye....

Read More

Pesanan buat wanita!

Posted by on Aug 26, 2011 in Jurnal Kesihatan | 0 comments

Assalamualaikum dan Salam Ramadan. Peringatan ini saya dapat dari emel di tempat kerja. Kesahihannya tidak dapat saya pastikan. Cuma apa yang saya ingin kongsi ialah bagaimana kita (wanita) dapat mengelak perkara ini dengan mengambil beberapa langkah pencegahan. Info PENTING untuk  berkongsi dengan semua! Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!! Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi...

Read More

Terkilan rasa di hati

Posted by on Aug 25, 2011 in Diabetes, Umum, Vivix | 0 comments

Assalamualaikum wbt Semalam, saya kehilangan pakcik saya. Beliau sebenarnya suami makcik saya. Makcik saya ialah kakak kepada bapak saya. hee.. Maaf pjg explaination ni. Tapi apa yang penting, keluarga pakcik saya mmg dah mcm keluarga saya sebab saya membesar dengan keluarga pakcik. Semasa kecil dahulu, saya akan dihantar ke rumah pakcik dan bermalam di sana. Pakcik dan makcik saya antara orang yang palinng rapat dengan saya. Walaupun pakcik saya ni pendiam tapi orgnya tegas. Sekali keluar...

Read More

Mati kutu…

Posted by on Aug 24, 2011 in GLA Complex, Lecithin, Pemakanan, Vitamin C, Vitamin E | 0 comments

Assalamualaikum wbt dan Salam Ramadan Bila org lain berblogging, saya pun sibuk juga nak berblog. Dari satu blog jadi dua blog. Dari dua blog, jadi tiga blog. Tapi akhirnya, semua bungkus. hihihi… Minta maaf ye. Kalau ikut niche blog ni, saya sepatutnya menulis mengenai penyusuan dan kesihatan. Tapi apa yang saya buat..Kumpul sawang kat semua blog!! Ok, mari kita pakat bersihkan blog ni sempena nak raya ni (kalau tak raya, confirm bersawang lagi lee blog ni!). Jap ye..fuuh..fuuuhh..ok.....

Read More