Kesihatan bermula dari rumah

Posts made in November, 2011

Hidup untuk makan?

Posted by on Nov 29, 2011 in B-Complex, Breastfeeding, kurus, Lecithin | 0 comments

Siapa yang kerjanya asyik makan, makan dan makan sahaja? Dia memang takde kerja lain.. Selain dari makan. ekkee.. Ya, memang ada. Memang pasti ada. Secara logik akal, orang itu kelihatannya telah menghambakan dirinya kepada makanan. Dia tidak mampu lagi untuk berpisah dengan makan.  Boleh agak apa yang akan berlaku bila manusia menghambakan diri terhadap makanan. Lebih-lebih lagi makan yang tidak mengikut diet yang baik. Main hentam aja nak makan apa pun. Selalunya ibu-ibu yang menyusukan...

Read More

Salam Maal Hijrah

Posted by on Nov 27, 2011 in Umum | 0 comments

Alhamdulillah, sudah masuk tahun baru Hijrah! Syukur masih diberi kesempatan untuk beribadat dan menikmati waktu-waktu yang terluang bersama keluarga tercinta! Semoga kalian diberikan limpahan kasih sayangNya.  Boleh email kepada saya di ibuaz.shoppe[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-2712601 untuk konsultasi...

Read More

Dia dapat pujian,saya dapat pukulan!

Posted by on Nov 26, 2011 in Kulit, kurus, Lecithin | 0 comments

huhuhu… Memang sadis bila tengok tajuk post.. Tapi ini memang betul-betul terjadi. Ya, saya dipukul! Tapi tidaklah sehingga lebam biji mata, patah gigi segala! ahaks… Hanya dipukul ditangan. Tapi bisa, sangat berbisa. Hanya kerana ingin menyampaikan cerita yang dia dipuji, tangan saya menjadi mangsa! heeee Kakak sejawatan berlainan pangkat ni dah makan Lecithin sejak 2 minggu yang lalu. Beliau sangat berpuashati dengan hasilnya. Kini beliau lebih bangga sebab dipuji oleh teman...

Read More

Macam tak percaya!

Posted by on Nov 25, 2011 in Herb-Lax, kurus, Lecithin, Testimonial | 0 comments

Biar betul? Gosok mata banyak kali. Cubit pipi, cubit peha. Ish… Macam tak percayalah! (intonasi macam dalam Little Einstein). Cuba tengok ni…. Atas keizinan tuan punya gambar Cik Hasmah, jadi saya mahu berkongsi cerita beliau dengan anda! Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu).. Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln..selera makan membuak2..dan badan juga bagai dipam2..lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak...

Read More

Persediaan Penyusuan Ibu

Posted by on Nov 18, 2011 in Breastfeeding | 0 comments

ARTIKEL INI DIBAWAKAN OLEH KUMPULAN SOKONGAN PENYUSUAN SUSU IBU HOSPITAL SERDANG Assalamualaikum wbt dan Salam 1 Malaysia. Persediaan Kelahiran dan Penyusuan Umum sudah tahu dan memahami mengapa susu ibu baik buat ibu dan anak. Membuat keputusan untuk menyusukan tidak datang begitu sahaja. Ada ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka disebabkan oleh faktor ekonomi. Ada yang menyusukan kerana mereka mahukan yang terbaik buat si kecil. Ada juga yang mahu menyusukan disebabkan oleh...

Read More