Kesihatan bermula dari rumah

December, 2012

now browsing by month

 

Shaklee di hentian setempat!

Hentian setempat apa pulak yang Cik Yut ni merepek?
Perhentian bas kah?
Pulau Perhentian kah?

hahahaha…

Bukan. Ni hentian setempat untuk produk bayi dan ibu.
Ada  barang2 bayi, barang2 ibu, ada produk penyusuan.
Dan yang paling BEST!
Ada Shaklee kat situ!!

Tempat yang pertama, tidak lain tidak bukan,
kepunyaan teman seuniversiti, Cik Wana.

Butik Tateh



bertempat di Seri Bangi, Bandar Baru Bangi. Alamatnya sepeti berikut :

G-48, 
Jalan 8/35, 
Seksyen 8, 
Bandar Baru Bangi, 43650 Bangi, Malaysia

Kalau korang masuk dalam kedai ni, pasti korang susah nak keluar.
Boleh dapatkan set penyusuan pilihan korang di sini ya!



Tempat yang kedua ialah di

Anggugu Lactation and Sewing Craft Center.



Kedai ini ialah kepunyaan Cik Lily (IBCLC) dan bertempat di C-180 di Cheras. Kawasan perniagaan bersebelahan AEON Jusco Cheras Selatan. Alamatnya seperti berikut :

C-63-2, Jalan C180/1, 
Dataran C180, 43200 
Cheras Selangor
018-3161511


Kalau korang berdekatan dengan mana-mana tempat ni, jemputlah singgah ya.


Berminat untuk mendapatkannya pada HARGA ISTIMEWA? 
Sila hubungi saya : Yusrina binti Mohamat Hata (Yus) 
Shaklee Independent Distributor ID : 818055 
SMS/WhatsApp : 019-2712601 
Emel : ibuaz.shoppe@gmail.com 




*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

Ada suplemen ke untuk penyakit Tibi?

APAKAH PENYAKIT TIBI?
* Tibi adalah sejenis penyakit berbahaya yang membawa maut jika tidak dirawat.
* Ianya disebabkan oleh kuman Tibi.
* Kuman Tibi biasanya menjangkiti paru-paru tapi boleh juga menyerang organ-organ badan yang lain seperti tulang, otak, kulit, kelenjar, buah pinggang dan sebagainya.

Organ serangan
BAGAIMANA PENYAKIT TIBI MEREBAK?
* kuman Tibi di sebarkan melalui udara.
* Pesakit Tibi akan mengeluarkan berjuta-juta kuman Tibi ke udara ketika bersin atau batuk.
* Orang yang menyedut udara tercemar dengan kuman Tibi akan berisiko untuk dijangkiti penyakit Tibi.
TANDA-TANDA PENYAKIT TIBI
*Batuk berterusan Iebih dari 2 minggu
*Kahak berdarah
*Demam dan berpeluh di sebelah petang dan malam
*Hilang selera makan
*Susut berat badan
*Sakit dada apabila menarik nafas atau batuk
*Mudah Ietih.
BAGAIMANA MENGESAN PENYAKIT TIBI
*Jika anda mengalami tanda-tanda yang disebutkan, anda perlu melakukan pemeriksaan berikut:-
*Pemeriksaan doktor
*pemeriksaan kahak untuk pastikan kuman Tibi
*Pemeriksaan X-ray dada.

Pemeriksaan doktor
RAWATAN PENYAKIT TIBI
*Penyakit Tibi boleh dirawat dengan sempurna sekurang-kurangnya selama 6 bulan iaitu:-
*2 bulan pertama -makan ubat setiap hari
*4 bulan berikutnya-makan ubat 2 Kali seminggu
LANGKAH-LANGKAH PENCEGAHAN
*Memberi suntikan BCG kepada bayi yang baru lahir
*Segera ke hospital, jika mengalami batuk yang berterusan lebih dari 2 seminggu
*Sesiapa yang tinggal bersama dengan pesakit Tibi perlu melakukan pemeriksaan di klinik atau hospital kerajaan
*Memastikan rumah mempunyai pengudaraan yang sempurna
*Membiarkan banyak cahaya matahari masuk ke dalam rumah kerana cahaya boleh membunuh kuman Tibi.
*Mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang.
*Mendapatkan rehat yang cukup.
*Elakkan tinggal bersesak-sesak dalam rumah yang sempit
KEMUDAHAN KESIHATAN
*Pemeriksaan kahak dan rawatan penyakit Tibi boleh didapati secara
percuma di semua hospital dan klinik kesihatan kerajaan.

Kemudahan Kesihatan
FAKTA PENTING :
*Penyakit Tibi tidak boleh berjangkit melalui makanan dan minuman.
*Penyakit Tibi bukan sejenis penyakit keturunan
*Pesakit Tibi yang telah menerima rawatan lebih dari 2 minggu, tidak lagi menjangkiti orang lain.
*Anda berpeluang untuk sembuh jika anda mematuhi rawatan yang disediakan.

Tidak berjangkit melalui makanan

Sumber:
Unit Promosi Kesihatan Jabatan Kesihatan Negeri Sabah 2001

Apakah suplemen SHAKLEE yang boleh dicadangankan kepada pesakit Tibi?
– Vivix
– Nutriferon
– Sustained Release Vit C Plus
– Garlic
– Caratomax
– Omega Guard
– Vita E
– Zinc Complex
Bagaimanapun, set untuk pesakit Tibi ini dapat disesuaikan mengikut bajet anda. Cuma perlu hubungi saya dan kita akan berikan cadangan suplemen mengikut poket anda. Jangan susah hati ya.
Berminat untuk mendapatkannya pada HARGA ISTIMEWA? 
Sila hubungi saya : Yusrina binti Mohamat Hata (Yus) 
Shaklee Independent Distributor ID : 818055 
SMS/WhatsApp : 019-2712601 
Emel : ibuaz.shoppe@gmail.com 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *

Pengedar Sah Shaklee Bangi Pengedar Sah Shaklee Bangi



Malam masih belum berlabuh.
Mata masih belum tertutup.
Jari jemari masih belum mahu berehat.

Ewaaah, kemain berpantun Cik Yut ni..
Pantun tiga kerat saya sajikan kepada semua.


Buat rakan-rakan, teman kepada rakan, ibubapa kepada rakan-rakan, rakan kepada rakan-rakan yang menetap di Bangi, sekitar Kajang, meh Cik Yut nak bagitau. Takut-takutla awak orang terlupakan, yang saya ni PENGEDAR SAH SHAKLEE di Bandar Baru Bangi. Yeeeaaah.. Bandar Baru Bangi.

Saja nak bagitau lagi. Kot kot lupa Cik Yut tinggal kat mana kan.. hihihi.. Buat mereka yang mahukan produk secara terus boleh berkunjung ke teratak saya di Bandar Baru Bangi ya. Mari datang rumah, tengok-tengok produk, belek-belek produk, kita cerita cerita mengenai produk dan kemudian boleh terus bawa pulang. CASH and CARRY je. So simple!!

Alhamdulillah. Bermula pada 2008, kini pokok yang ditanam, yang disiram dan dibaja, telah mula bercambah, telah mula tumbuh. Syukur yang tidak terhingga. Pelbagai dugaan ditempuh dan pelbagai onak dilalui. Kuncinya kepada hasil ini ialah SABAR dan TABAH. Serta sentiasa rasa SYUKUR kepada nikmat yang diberi olehNya. 

Mengapa saya masih di sini? Mengapa saya masih setia?
1. Shaklee adalah syarikat vitamin yang telah lama berada dalam pasaran. Produknya yang asli dan semulajadi benar-benar menawan hati saya ditambah ia memberi kesan yang hebat pada taraf kesihatan saya dan keluarga. 

2. Ia antara syarikat MLM yang adil. Apabila dah bergelar pemimpin [bermula tahap Supervisor] bermakna kita dah break dari upline kita. Oleh kerana Shaklee tidak mengamalkan skim piramid maka bonus kita dibayar mengikut usaha yang kita letakkan. Dalam Shaklee pendapatan kita boleh melebihi pendapatan upline apabila kita berusaha dengan lebih baik. Bukan sahaja pendapatan, malah kita mampu melangkaui pangkat upline kita sekiranya kita rajin berusaha. 

3. Bonus dibayar tidak melalui upline atau mereka yang sponsor kita tetapi ianya langsung dari syarikat. Bonus juga diberi dalam bentuk tunai. Tidak perlu downline untuk mendapat bonus dari syarikat. 

4. Harga produknya sangat berpatutan dan setanding dengan kualiti yang kita bayar. Produk asli dan semulajadi terbukti apabila tiada silikan gel di dalam botol vitamin Shaklee. 


Hebat bukan? Sebab itu saya masih bersama Shaklee. Dan akan terus bersama. Kalian juga mahu?

Apa kelebihan daftar menjadi ahli Shaklee?

1. Anda boleh membeli produk FullPack dengan harga ahli serta MENIKMATI ganjaran dalam bentuk point seterusnya boleh dikumpul dalam masa sebulan dan jika layak akan menerima bonus tunai dari Syarikat.

2. Shaklee menawarkan 3 C: Cash, Car & Convention. Saya dan ramai Euphoria dah menikmati kelebihan ini.

3. Anda boleh menjadikan Shaklee sebagai salah satu sumber untuk menjana pendapatan sampingan sehingga 5 angka dan tiada yang mustahil.

4. Kami memberikan training tertutup sekiranya anda berminat menjadikan Shaklee sebagai sumber pendapatan sampingan anda.

7. Modal serendah RM75 untuk pendaftaran ahli. [RM85 bagi Sabah Sarawak].




Sekiranya kalian berdekatan dengan mana-mana cawangan Shaklee, jemput singgah dan gunakan ID saya iaitu 818055. Di bawah ialah senarai cawangan Shaklee :


Our Branch Office Business Hour
Contact Person
Kuala Lumpur

31, Jalan 2A/27A, Section 1,
Wangsa Maju Setapak,
53300 Kuala Lumpur.

Tel: 603-4142 6442
Fax: 603-4149 6313

Monday to Friday:
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m. 

Ida
Branch Supervisor

Penang

A-2, Jalan Todak 1,
Pusatbandar Seberang Jaya,
13700 Perai.

Tel: 604-397 4325
Fax: 604-397 4324

Monday to Friday:
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Cannie Teoh
Branch Supervisor

Ipoh
32, Medan Istana 1,
Bandar Ipoh Raya,
30000 Ipoh.
Tel: 605-241 8260
Fax: 605-241 8263

Monday to Friday:

10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Eunice Lau
Branch Supervisor

Johor Bahru14, Jalan Molek 1/10,
Taman Molek,
81100 Johor Bahru.

Tel: 607-352 5188
Fax: 607-352 4188

Monday to Friday:
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Fiona Chow
Branch Supervisor

Kota Bharu 

319, Section 25, Bandar Kota Bharu,
Jalan Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu.


Tel: 609-747 8688
Fax: 609-747 7711

Monday to Friday:
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Kota KinabaluLot 7, Tkt Bawah, Lorong Lengkuas,
Wisma Damai, Jalan Damai, Luyang
88300 Kota Kinabalu.
Tel: 6088-272 087
Fax: 6088-272 089

Monday to Friday:
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Saturday (1st & 3rd):
10:00 a.m. to 7:00 p.m.

Amir Bin Kissi
Branch Supervisor





Berminat untuk mendapatkannya pada HARGA ISTIMEWA? 
Hubungi saya : Yusrina binti Mohamat Hata (Yus) 
Shaklee Independent Distributor ID : 818055 
SMS/WhatsApp : 019-2712601 
Emel : ibuaz.shoppe@gmail.com 



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease *