Kesihatan bermula dari rumah

Posts made in November, 2014

Hari yang sibuk!

Posted by on Nov 25, 2014 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee, Umum | 0 comments

Hari yang sibuk – Alhamdulillah. Baru dapat nak update. Buat summary sajalah untuk malam ini. Hari ni sudah keluar rumah sejak jam 8 pagi. Pulang jam 6.30 petang. Macam orang pergi kerja di opis. Pagi-pagi dah hantar anak-anak ke sekolah. Kemudian ke bank. Pergi pejabat pos. Jam 11.30 bergerak ke Damansara Damai nak jumpa downline, buat persola coaching. Selesai coaching, singgah Shaklee Sri Rampai pula untuk beli barang yang dipesan oleh pelanggan dan downline. Kemudian, cepat-cepat...

Read More

Rindunya dengan Alfalfa!

Posted by on Nov 25, 2014 in Alfalfa, keintiman | 0 comments

Rindunya dengan alfalfa – Nape pula nak rindu dengan alfalfa ni? Kan En Lan ada kat sebelah? Pelik betullah! Hahahahaha… Sekarang sudah berhenti sepenuhnya dari alfalfa, lebih kurang 2 minggu lebih. Cuma ada sedikit saja pengambilan alfalfa dari VitaLea. Coating hijau pada VitaLea ialah alfalfa. Namun kuantitinya tidak sebanyak pada Alfalfa Complex. Saya masih lagi berkira-kira untuk menghentikan juga pengambilan VitaLea dan menggantikan ia dengan MealShakes. MealShakes...

Read More

Kasut tumit tinggi

Posted by on Nov 24, 2014 in Umum | 0 comments

Kasut tumit tinggi – Suka tengok orang lain pakai kasut tumit tinggi. Sepanjang hidup, selepas meniti alam dewasa, kasut paling tinggi yang saya pakai ialah 2 inci. Rasa dah melayang-layang sangat dah rasanya! Nak sangat ngikut orang lain… Ada orang yang boleh pakai lebih tinggi dari itu kan. Ada orang 1 inci pun tak boleh nak pakai. Orang kata, bila pakai kasut tinggi, confident level tu pun tinggi jugak. Mungkin la kot. Sebabnya, bila pakai kasut tumit tinggi ni, orang tu perlu...

Read More

Satu botol, tak cukup sebulan!

Posted by on Nov 24, 2014 in OmegaGuard, Pemakanan | 0 comments

Satu botol, tak cukup sebulan – Apa pula yang tak cukup ni? Berebut dengan siapa pula? Itulah kalau ada barang baik kat rumah ni kan… Sebotol OmegaGuard mempunyai 90 biji kapsul. Dalam rumah ni, ada seorang ibu dan 3 orang anak kecil yang sangat minat dengan OmegaGuard ni. Ibu dia saja, makan 3-6 biji sehari. Anak-anak makan sebiji sehari.  Ok, jom buat kira-kira. Ibu makan 3 biji sehari, 3 x 30 hari = 90 biji. Anak ada 3 orang, makan sebiji sehari, 3 x 30 hari = 90 biji...

Read More

Cegah dan kawal diabetes anda!

Posted by on Nov 24, 2014 in Alfalfa, Diabetes, ESP, GLA Complex, Jurnal Kesihatan, OmegaGuard, Vita-Lea, Vitamin C, Vivix, Zinc | 0 comments

Cegah dan kawal diabetes anda! – Sekiranya anda belum disahkan menghidap diabetes, maka pastikan anda mencegahnya. Dan sekiranya anda telah disahkan, maka kawallah pemakanan anda dan jalani kehidupan yang sihat supaya ia dapat dikawal dari melarat. Shaklee telah menyediakan pelan pencegahan dan pengawaln untuk pesakit kencing manis. Bergantung kepada tanda-tanda dan simptoms yang sedang anda alami, pakar pemakanan dan kesihatan di Shaklee akan mencadangkan ia mengikut keperluan individu....

Read More