Kesihatan bermula dari rumah

November, 2014

now browsing by month

 

Hari yang sibuk!

Hari yang sibuk – Alhamdulillah. Baru dapat nak update. Buat summary sajalah untuk malam ini. Hari ni sudah keluar rumah sejak jam 8 pagi. Pulang jam 6.30 petang. Macam orang pergi kerja di opis.


Pagi-pagi dah hantar anak-anak ke sekolah. Kemudian ke bank. Pergi pejabat pos. Jam 11.30 bergerak ke Damansara Damai nak jumpa downline, buat persola coaching. Selesai coaching, singgah Shaklee Sri Rampai pula untuk beli barang yang dipesan oleh pelanggan dan downline.


Kemudian, cepat-cepat drive pulang ke Bangi untuk jemput anak-anak dari sekolah! Fuuuh… memang mantop hari. Balik ke rumah, sambung dengan kerja rumah pula…


Tapi takpe. sebab kita buat perkara yang kita suka, tak rasa penat langsung. Kalau kita rasa penat, maka kita tak suka dengan apa yang kita buat tu!

Rindunya dengan Alfalfa!

Rindunya dengan alfalfa – Nape pula nak rindu dengan alfalfa ni? Kan En Lan ada kat sebelah? Pelik betullah! Hahahahaha…

Sekarang sudah berhenti sepenuhnya dari alfalfa, lebih kurang 2 minggu lebih. Cuma ada sedikit saja pengambilan alfalfa dari VitaLea. Coating hijau pada VitaLea ialah alfalfa. Namun kuantitinya tidak sebanyak pada Alfalfa Complex. Saya masih lagi berkira-kira untuk menghentikan juga pengambilan VitaLea dan menggantikan ia dengan MealShakes. MealShakes mengandungi multivitamin, jadi saya dapat mengelak pengambilan alfalfa secara menyeluruh. 


Mengapa saya rindu sangat dengan alfalfa?

Sepanjang saya mengambil alfalfa, saya perasan bau badan saya adalah lebih harum. Ya, sudah tentu bau seperti alfalfa. hihihi Bau harum pada badan saya pula sangat menarik perhatian en suami. hihihihi… (lagi panjang mau sengih ni!). Apabila bau badan sudah harum, en suami lebih gemar untuk melekat dengan isterinya. Macam magnet. Di mana ada isteri, di situ ada suami!


Jadi, sekiranya anda atau rakan anda ada masalah bau badan, boleh cadangkan alfalfa kepada dia ye. Jangan risau. Tarikan magnet itu hanya berlaku kepada suami isteri.Untuk orang yang belum kawen, belum dapat lagi tarikan tu.



——————————————————————————————————

* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

——————————————————————————————————-


Penghantaran seluruh Malaysia
COD Shaklee Bandar Baru Bangi, Kajang, Putrajaya

Kasut tumit tinggi

Kasut tumit tinggi – Suka tengok orang lain pakai kasut tumit tinggi. Sepanjang hidup, selepas meniti alam dewasa, kasut paling tinggi yang saya pakai ialah 2 inci. Rasa dah melayang-layang sangat dah rasanya! Nak sangat ngikut orang lain…


Ada orang yang boleh pakai lebih tinggi dari itu kan. Ada orang 1 inci pun tak boleh nak pakai. Orang kata, bila pakai kasut tinggi, confident level tu pun tinggi jugak. Mungkin la kot. Sebabnya, bila pakai kasut tumit tinggi ni, orang tu perlu jalan tegak aje. 
Sedikit mendada dan bahu sedikit ke belakang. Barulah postur badan tu nampak cantik semasa memakai kasut tumit tinggi ni. Ada juga yang boleh pakai tapaknya yang lebih halus dan runcing! Aww…. seriau I! Hish… Tidak le CikYut berani nak pakai yang lebih tinggi dari 2 inci. 


Walaupun badan tidak le tinggi mana, tapi ok dah kot dengan 2 inci tu. Dan sememangnya, CikYut tak gemar pakai kasut yg sangat-sangat flat. Rasa macam tak pakai kasut langsung! Koang macamana? Ok ke idak pakai kasut tumit tinggi ni?