Kesihatan bermula dari rumah

Posts made in February, 2015

Mengapa PERLU consume ESP?

Posted by on Feb 27, 2015 in Collagen Powder, ESP, Vivix | 0 comments

Sekiranya anda sentiasa bersama saya, pasti sudah tahu yang saya sangat sukakan ESP. Sejak consume ESP pada 2008, ia antara yang wajib ada dalam diet seharian saya. Selain dari ESP, saya juga consume Vivix dan SCP. Sekarang Azmie tidak menyusu badan, maka saya sudah memulakan rutin yang baru. Soalan yang sering saya terima ialah  “Perlukah consume ESP lagi walaupun sudah consume Vivix atau collagen?“ Saya suka menggunakan analogi batu-bata. Seperti dalam gambar. Batu-bata...

Read More

Musim Panas kembali – 1 Rumah 1 Performance!

Posted by on Feb 24, 2015 in Air, Jurnal Kesihatan, Performance | 0 comments

Kalau di negara omputih, musim summer ni, depa memang tunggu. Sebab cuti sekolah kan. Kalau kita di Malaysia, memang perlu berjaga-jaga. Sedikit sebanyak, musim panas ini akan mengganggu kesihatan dan kehidupan kita. Dari surat khabar… Panas ekstrem melanda negara, boleh bawa maut 22 Februari 2015 1:35 AM KUALA LUMPUR 21 Feb. – Musim panas ekstrem yang dijangka melanda negara minggu depan boleh memberi tekanan fizikal kepada tubuh badan dan kesihatan manusia termasuk menyebabkan kematian...

Read More

Healthy Life Home Visit

Posted by on Feb 24, 2015 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee, Breastfeeding, Healthy Life Home Visit, Jurnal Amal, Jurnal Kesihatan | 0 comments

Ini sebenarnya ialah pre-event. Saya baru saja mendapat satu alat ni, dan tidak pernah menggunakan ia sebelum ni. Jadi, untuk mahir menggunakannya dengan cepat, perlulah guna kepada orang lain sebanyak yang mungkin.  Maka, saya buat temujanji dengan jiran-jiran di taman. Mereka jadi ‘bahan ujikaji’ saya. Sambil-sambil saya berlatih guna alat ini, saya borak-borak mengenai hal-hal kesihatan. Alhamdulillah. Hari ini dapat berkunjung ke satu rumah. Yang kecil tu baru nak masuk 2...

Read More

Back To Basic Training Session

Posted by on Feb 16, 2015 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee | 0 comments

Alhamdulillah. Setiap minggu penuh saja dengan aktiviti berkaitan Shaklee. Semalam, Ahad 15 Oktober 2015, upline saya Kak N (Master Norita) telah mengadakan satu sesi untuk semua ahli Euphoria. Perancangan awal saya adalah untuk mengadakan sendiri sesi dikalangan downline, tapi apabila mengetahui Kak N mahu mengadakan sesi, maka saya tunda sesi saya ke waktu lain. upline turun KL jarang-jarang. Jadi ambil kesempatan untuk bertemu dan mengutip ilmu dengan beliau. Istimewanya semalam ialah, kami...

Read More

Gatalnya mataku!

Posted by on Feb 6, 2015 in Jurnal Kesihatan, mata | 0 comments

Kebelakangan ini, saya selalu saja menggosok mata. Ada masa memang ditonyoh bola mata tu. Keadaan mata saya tu memang sudah diketahui, memang kering. Orang putih panggil DRY EYES. Biasanya, kalau kita tengok merah macam tu, kita dah mula risau. Sakit mata dah ke ni? Alamaaaak, susahla kan, Kalau berjangkit macamana kan? Sebenarnya, kalau mata kita terlalu kering pun, akan jadi merah begitu. Biasa yang berjangkit ni, ia ada discaj. Airmata lagi kerap keluar. Hat tu ya jenis berjangkit juga....

Read More