Kesihatan bermula dari rumah

September, 2015

now browsing by month

 

Siram pokok setiap hari

Bismillahirrahmanirrahiiim.

Alhamdulillah.

Tajuk asalnya ialah POKOK. Tapi pendek sangat pula kan tajuk blog macam tu. Kenapa perlu siram pokok setiap hari? Supaya pokok terus hidup subur. Supaya pokok dapat terus berdiri. Kalau cukup cahaya matahari pun, pokok takan dapat hidup tegak tanpa air.
Sebenarnya, begitu juga dengan diri kita. Setiap hari hati kita perlu dihidupkan, diberi makanan. Makanan hati  ialah ZIKIR. Berzikirlah setiap masa, setiap hari, supaya hati kita tidak mati dari mengingati Allah.
Hubungi saya (Yusrina) sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan dengan masalah kesihatan dan pemakanan.
 
=========================
Yusrina Hata (818055) – 0192712601
Shaklee Certified Product Trainer
Breastfeeding Peer Counselor  
Psoriasis Fighter
=========================

Dari mata….

Bismillahirahmanirrahiiim

Alhamdulillah.

Petang ni, saya nak cerita pasal MATA. Sudah lama saya tak cerita mengenai mata dengan orang. Kalau masa kerja dulu, dari pagi sampai ke petang, takde topik lain. Mata, mata, mata. Kalau jenjalan pun, dok perati mata orang. Terutamanya mata anak-anak kecil. Saya punye preference ialah kanak-kanak. Walaupum sebelum habis belajar dulu, ada niat untuk sambung belajar pengkhususan untuk orang tua, tapi apabila dah masuk kerja, saya lebih minat dengan kana-kanak. Apa-apa yang berkaitan dengan kanak-kanak.
Sekarang sedang menunggu masa untuk mendaftarkan diri dalam pengkhususan kanank-kanak ni. Pada masa yang sama, mendalami ilmu berkaitan dengan penyakit dan suplemen. Yelah, ilmu Allah ni sangat banyak dan luas. Walaupun kita tak menimba secara formal di universiti, tapi itu tak bermaksud kita tak perlu ambil tahu, terutamanya mengenai penyakit.
ok, berbalik kepada mata.
Apsal bila saya taip “MATA”, keluar gambar ni?
Ok, ni pemain MU, Mata nama dia. Saya tidak tahu nama penuh dia sebab saya bukanlah peminat bola.
Ni belum lagi taip, mata kail, mata hati, mata pen! Hahahaha… Dari satu perkataan, ada macam-macam maksudkan? Indah betul bahasa dan perkataan ni. Sebenarnya terpulanglah kepada korang, nak interprete perkataan MATA tu ya. Kalau korang duduk dengan saya, dah tentu saya akan cerita pasal mata (Eye) dari pagi sampai malam! Seriously, non stop! 
Hubungi saya (Yusrina) sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan dengan masalah kesihatan dan pemakanan.
 
=======================
Yusrina Hata (818055)
Shaklee Certified Product Trainer
BF Peer Counselor  
Psoriasis Fighter
=======================

Rahsia oh rahsia…

Bismillahirrahmanirrahiiim

Alhamdulillah.

Berapa banyak rahsia diri yang telah kita simpan? Ada tak simpan rahsia mengenai orang lain?
Sebut mengenai ‘rahsia’, selalu membayangkan perkara yang yang disembunyikan, yang disimpan. Rahsia ini bermaksud melakukan secara sembunyi-sembunyi, tanpa pengetahuan orang lain.


Sekiranya kita menyimpan rahsia orang, pastikan disimpan erat. Usah sekali menyebarkannya. Amanah dengan tugasan itu.
Hubungi saya (Yusrina) sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan dengan masalah kesihatan dan pemakanan.
=====================
Yusrina Hata (818055)
Shaklee Certified Product Trainer
BF Peer Counselor  
=====================