Kesihatan bermula dari rumah

May, 2016

now browsing by month

 

Hanya 7 hari!!

HO-7-Day-Cleansing-Detox-2.jpg

Bulan lepas, kawan-kawan Shaklee dok update pasal Pelan Detox 7 hari Shaklee.
Sangatlah CikYut tak ambil port.
Hahahah…

Kelmarin.
Masa di NC, Cik Celine tunjukkan hasil mereka yang teah melalui program 7 hari tu.
Fuuuuh… hasilnya memang mengujakan!

Dok mikir lagi.
Dah sampai masa, CikYut perlu sahut cabaran ni.
Rasanya, waktu paling mencabar untuk CikYut ialah waktu makan malam.
Kerana, kebiasaannya, CikYut akan makan kemudian dari semua orang.
Dan akan habiskan lauk di atas meja.

Ok… no wonder la berat CikYut naik mendadak!!
Hahaha..

Patutnya hari ini hari pertama untuk Pelan 7 hari ni.
Ya, tak berjaya. Sebabnya….
Sedih tengok lauk aras meja tak berusik.
Huhuhuhu..

Esok, mula semula hari pertama.
Semoga berjaya Cik Yusrina!

Selamat Hari Guru

Setiap tahun.
Tanpa jemu.
Kita menyambutnya.

Seperti juga Hari Ibu, bukan sehari ini saja kita menghargai guru kita.
Hormati mereka yang tidak pernah lokek memberi ilmu.
Sanjungi mereka yang tidak pernah berputus asa meladeni karenah anak murid.

Setiap masa, sentiasa.

Selamat Hari Guru.

– Tadika Kemas Taman Maluri
– SRK Puteri Pandan 1
– Sek Agama Taman Maluri (Di Masjid Cermin – npk sgt lupa naa sekolah!)
– Sek Men Agama Kuala Lumpur
– Kolej Matrikulasi Melaka
– Jabatan Optometri, UKM

Orang lain dah DETOKS….

Bulan lepas, kawan-kawan Shaklee semua pakat menDETOKSkan diri mereka. Disebabkan asyik ternampak aje apa yang diorang buat, maka barulah tergerak hati nak menDETOKS sama. Hihihi…


Kalau ikut rasa hati ni kan… Memang le MALAS. Sebabnya CikYut suka makan. Tapi disebabkan memikirkan KESIHATAN diri, maka nak tak nak, perlu juga buat ni. Lagilah CikYut ni pesakit psoriasis. Demi memastikan diri sentiasa sihat dan bertenaga untuk keluarga, mohle kita menDETOKS.




APA ITU DETOKS?

Detoks merupakan proses penyingkiran bahan toksik, racun, lemak atau bahan buangan daripada tubuh manusia. Badan kita sememangnya mempunyai sistem detoksnya yang tersendiri iaitu hati, usus dan ginjal.
Puasa merupaan satu kaedah detoks. Apabila kita berpuasa, badan kita akan melakukan proses detoks secara semulajadi.
Detoks ni dilakukan bertujuan bagi memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan kulit menjadi bersih serta segar. Di samping itu, detoks juga dapat memastikan agar buah pinggang dapat berfungsi dengan sewajarnya.

ok… Jom kita mula.
Nanti CikYut bagitahu cara-caranya ye.