Kesihatan bermula dari rumah

Posts made in August, 2016

Jurnal Detox Day 2

Posted by on Aug 9, 2016 in Diet Psoriasis, Jurnal Kesihatan | 0 comments

Jurnal Detox Day 2

Bismillah. SarapanJus buah-buahan. HerblaxAlfalfa Makan tengahariBuat pear dan nangka (gila betul… Sengaja nak menambah angin dalam badan) Peppermint Makan malamSemangkuk sayur-sayuran HerblaxAlfalfa Ok.Kalau mengikut ujian kertas.Hari ni gagal lagi untuk detox secara penuh.Sebabnya makan cekodok di Semenyih.Memang tak le nak tahan dugaan ni. Tapi kalau ikut pencapaian secara personal, ini memang dah kira hebat. Bayangkan, sebelum ni untuk sarapan pagi dan makan malam, CikYut akan makan...

Read More

Diet oh Diet

Posted by on Aug 8, 2016 in Jurnal Kesihatan, kurus | 0 comments

Diet oh Diet

Kalau sebut pasal diet, biasanya orang fikir satu je, ‘Nak kurus la tu!’ kan kan.. Kalau tengok badan CikYut ni, memang dah membulat sangat gamaknya. Biasanya berat sekitar 55-60kg saja. Sekarang memang dah lebih sangat. Sejak menyusukan Azmie, selera makan memang naik. Tapi masalahnya dah jadi tabiat pula ni. Bila Azmie dah kurang menyusu, tak pula reti nak perlahankan sikit cara makan tu kan… Maka dengan itu, naik mendadak le berat badan ni. Bila berat naik, maka ia sangat...

Read More

Jurnal Detox Day 1

Posted by on Aug 8, 2016 in Diet Psoriasis, Jurnal Kesihatan | 0 comments

Jurnal Detox Day 1

Sarapan Jam 838 am Sebiji epal. AnggurLobak merah Setitik stevia Untuk catatan, penimbang rosak. Bacaan paling berat setakat ini ialah 63kg. Makan tengahari  Semangkuk sayur-sayuran. Terasa jadi orang putih dah. Hahaha. Agaknya kalau lepas tujuh hari, kulit boleh jadi putih tak? Makan malam Semangkuk sayur-sayuran. Tapi sayang betul. Disebabkan dek tak tahan gigil + pening, CikYut ‘berbuka’ detox dengan segenggam nasi. Hampeh betul. Takpe takpe. Jangan putus asa. Kita...

Read More

Dua dompet

Posted by on Aug 5, 2016 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee | 0 comments

Dua dompet

Pada awal saya memulakan Shaklee, saya tak belajar apa pun lagi. Saya terus jalan je. Bercakap mengenai hal kewangan bisnes, memang ZERO. Duit keluar masuk, saya tak pernah nak tengok. Kos-kos yang tersembunyi saya tak pernah ambil tahu. Lebih kurang satu tahun ke dua tahun dalam bisnes Shaklee, rasanya dalam tahun 2011 gitu, upline ajar saya mengenai DUA DOMPET. Apa benda pula la dua dompet ni? Saya blur sangat. So dia terangkan kepada saya, yang saya perlu ada dua dompet. Satu dompet...

Read More

Ambil angin luar

Posted by on Aug 2, 2016 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee | 0 comments

Ambil angin luar

Alhamdulillah. Sekali-sekala kena la rasa angin luar kan.Asyik terperuk aje kat pejabat, tak best.Turun padang. Jumpa bakal pelanggan.Jumpa pelanggan lama. Kongsi kebaikan Shaklee secara terus dengan mereka. Ada yang singgah ke booth sekadar nak dapatkan info. Ada yang CikYut ‘tahan’, minta diorg tadah telinga untuk dengar. Syukur. Kakitangan dan pelajar MMU, terutamanya di Fakulti Pengurusan, sangatlah ‘happening’. Terbaikla korang! Sampai jumpa...

Read More