Kesihatan bermula dari rumah

Collagen Powder

Mengapa PERLU consume ESP?

Posted by on Feb 27, 2015 in Collagen Powder, ESP, Vivix | 0 comments

Sekiranya anda sentiasa bersama saya, pasti sudah tahu yang saya sangat sukakan ESP. Sejak consume ESP pada 2008, ia antara yang wajib ada dalam diet seharian saya. Selain dari ESP, saya juga consume Vivix dan SCP. Sekarang Azmie tidak menyusu badan, maka saya sudah memulakan rutin yang baru. Soalan yang sering saya terima ialah  “Perlukah consume ESP lagi walaupun sudah consume Vivix atau collagen?“ Saya suka menggunakan analogi batu-bata. Seperti dalam gambar. Batu-bata...

Read More

Kolagen untuk masalah sendi!

Posted by on Dec 13, 2014 in Collagen Powder, Promo, Testimonial | 0 comments

Eh… Collagen untuk masalah sendi? Biat betul CikYut. Orang makan kolagen nak cantik je selalunya. Tetiba kau tulis pasal masalah sendi pula! Ya, betul. Kolagen membantu dalam memulihkan masalah sendi. Proses pemulihan bergantung kepada keterukan masalah itu sendiri. Jadi kena sabar lah ye. Gambar di atas ialah bahan-bahan yang terdapat di dalam Shaklee Collagen Powder (SCP) dan fungsi bagi setiap bahan itu. Fungsi keanjalan di dalam SCP tidak hanya pada kulit muka atau pada...

Read More

Kejutan hebat bulan Disember!

Posted by on Dec 11, 2014 in Collagen Powder, Promo | 0 comments

Pada awal bulan, kita dah dapat 2 kejutan. Pertama, produk promosi ada dua iaitu Vitamin C dan Vitamin E. Kejutan kedua pula, setiap produk ada 2 promosi iaitu beli 6, percuma 1 dan ptongan 5% untuk pembelian secara berkembar. Dan semalam… Ok, semalam.. Tapi CikYut baru nak up di blog. Semalam, Shaklee umumkan satu kejutan. Promosi ketiga dalam bulan Disember iaitu PERCUMA 1 KOTAK SCP DENGAN SETIAP PEMBELIAN 3 KOTAK SCP! Hish… giller tak giller bulan ni? Kenapa tetiba plak Shaklee...

Read More

Sakitnya sendi!

Posted by on Nov 2, 2014 in Collagen Powder, Jurnal Kesihatan | 0 comments

Sakitnya sendi! – Selalu orang akan cakap ini penyakit orang tua. Tak juga. Sekarang ni, orang muda pun senang dapat penyakit ni. Tapi penyakit ni memang takan berlaku kepada orang yang banyak tidur, kurang bekerja dan malas. Penyakit sendi boleh berlaku kepada sesiapa sahaja yang melakukan pergerakan secara keterlaluan. Atau juga berlakukepada orang yang pernah mengalami kemalangan. Jadi, tidaklah orang tua sahaja yang akan mengalami masalah sendi ni. Ada banyak rupanya masalah...

Read More

Keriangan berganda!

Posted by on Sep 3, 2014 in Collagen Powder, Meal Shakes, Promo | 0 comments

Sejak saya menyertai Shaklee, memang tak pernah ada ‘double promotion’ macam ni. Inilah kali pertama Shaklee buat. mmm… Kenapa agaknya ye? Ok, toksah kita nak serabut pening-pening kepala pikir kenapa Shaklee bikin promotion macam ni. Yang penting, kita ambil peluang ni. Rebut dan gunakan sepenuhnya.  Oh, promo apa? Ni haaaaa See… mana pernah Shaklee buat gini. Kita...

Read More

Panduan memilih collagen powder

Posted by on Oct 4, 2013 in Collagen Powder, Products | 0 comments

Ini saya peroleh dari teman saya, Bonda Sha.Thanks dear.Saya kongsi dengan anda sebagai panduan buat mereka yang sedang mencari collagen powder.Yang masih ragu-ragu untuk memilih Shaklee Collagen Powder. Dengan adanya promosi Oktober, korang dapat le membuat pembelian secara berhemah dan jimat. Utk order, boleh ikuti 3 langkah mudah berikut: 1. Bank in ke bank berikut (di bawah nama Yusrina binti Mohamat Hata) Maybank (311140004424) ATAU CIMB (14140123642524) 2. Bukti...

Read More