Category: Collagen Powder

Mengapa PERLU consume ESP?

No Comments

Sekiranya anda sentiasa bersama saya, pasti sudah tahu yang saya sangat sukakan ESP. Sejak consume ESP pada 2008, ia antara yang wajib ada dalam diet seharian saya. Selain dari ESP, saya juga consume Vivix dan SCP. Sekarang Azmie tidak menyusu badan, maka saya sudah memulakan rutin yang baru.



Soalan yang sering saya terima ialah 
Perlukah consume ESP lagi walaupun sudah consume Vivix atau collagen?




Saya suka menggunakan analogi batu-bata. Seperti dalam gambar. Batu-bata berwarna merah itu kita andaikan ianya ialah sel. Simen disekeliling batu-bata pula ialah kolagen. Tanah liat untuk membentuk batu-bata itu ialah protein.

Ramai sudah tahu, asas sel ialah protein. Protein yang baik akan menghasilkan sel yang baik. Kolagen yang baik pula akan melekatkan sel-sel yang baik dan cantik ini dengan baik sekali! (Banyak perkataan baik) Manakala, vivix pula berfungsi untuk mereplikasi sel-sel yang baik supaya dapat memperbaiki sel-sel yang kurang baik.


Kiranya, kalau batu-bata tu ada yang sumbing, tugas vivix ialah untuk cantikkan batu-bata tu (cantikkan sel la!) Jadinya, kombinasi ketiga-ketiga ini akan menghasilkan sel yang baik, seterusnya organ yang baik dan sistem yang lebih baik lagi!




Categories: Collagen Powder, ESP, Vivix

Kolagen untuk masalah sendi!

No Comments
Eh… Collagen untuk masalah sendi? Biat betul CikYut. Orang makan kolagen nak cantik je selalunya. Tetiba kau tulis pasal masalah sendi pula! Ya, betul. Kolagen membantu dalam memulihkan masalah sendi. Proses pemulihan bergantung kepada keterukan masalah itu sendiri. Jadi kena sabar lah ye.


Gambar di atas ialah bahan-bahan yang terdapat di dalam Shaklee Collagen Powder (SCP) dan fungsi bagi setiap bahan itu. Fungsi keanjalan di dalam SCP tidak hanya pada kulit muka atau pada payudara, bahkan membantu pembetukan bendalir pada sendi. 

Biasanya pesakit sendi lebih mengadu kepada kesakitan yang dialami. Ada keadaan keadaan sendi telah teruk tapi belum memberi sakit melampau kepada pesakit. Ada pula yang hanya mengalami kerosakan kecil tetapi rasa sakitnya melampau. 

Pengambilan SCP yang konsisten boleh membantu mengurangkan kesakitan itu dan seterusnya menghilangkan ia. Salah satu testimoni yang membuatkan saya terkesan…



Testimoni di atas adalah dalam bentuk video. Namun saya belum dapat mendownload video berkenaan dan letakkan ia di sini.

Oleh itu, sekarang bapa saya sedang dalam proses rawatan mengunakan SCP. Sakit lututnya dah lama, maka kita perlu sabar untuk mendapatkan hasilnya. Semoga bapa saya akan mendapatkan kembali keadaan sebelum dia sakit. InsyaAllah.


Anda bagaimana? Mahu cuba kepada ibubapa anda? Cepat tau. SCP hanya ada pada bulan Disember ini saja. Lagi 9-12 bulan takde.



Kejutan hebat bulan Disember!

No Comments
Pada awal bulan, kita dah dapat 2 kejutan. Pertama, produk promosi ada dua iaitu Vitamin C dan Vitamin E. Kejutan kedua pula, setiap produk ada 2 promosi iaitu beli 6, percuma 1 dan ptongan 5% untuk pembelian secara berkembar.

Dan semalam… Ok, semalam.. Tapi CikYut baru nak up di blog.


Semalam, Shaklee umumkan satu kejutan. Promosi ketiga dalam bulan Disember iaitu PERCUMA 1 KOTAK SCP DENGAN SETIAP PEMBELIAN 3 KOTAK SCP! Hish… giller tak giller bulan ni?



Kenapa tetiba plak Shaklee buat gini?

SCP telah menjalani proses formulasi baru. Maka dengan itu, kelulusan produk adalah berdasarkan SCP yang baru. SCP formula sedia ada ini perluka dihabiskan sehingga 31 Disember 2014. Pada 1 Jan 2015, Shaklee M tidak lagi boleh menjual SCP sedia ada ini. Proses mendapatkan kelulusan produk pula memakan masa sehingga 9-12 bulan. Jadi selama itulah juga SCP tidak akan berada di pasaran.


Sekiranya anda ialah peminat SCP, dapatkan segera dari pengedar kesayangan anda!


Categories: Collagen Powder, Promo