Category: CoQ10

New comeback

No Comments

3/365

Ni dia. Produk ni sebenarnya dah masuk ke pasaran Malaysia pada Jun 2013. Namanya CoQ Health Plus. Selepas setahun penjualannya, Shaklee bercadang untuk membuat formulasi baru. Seperti biasa, bila melibatkan formulasi baru ni, segala paperwork kena buat, maka nak tunggu kelulusan pun akan makan masa.

.

Sekarang selepas hampir 2 tahun hilang dari pasaran, ia kembali dengan formula yang lebih hebat dan mantap! Sebelum ni, ia hanya ada 28mg Coenzim Q10, tapi kali ni mengandungi 100mg Coenzim Q10. Ditambah pula dengan resveratrol dan tocopherol yang ada dalam vivix tu!! Dan nama barunya ialah CoQ-Trol Plus.

.

.

Manfaat yang diperoleh dari CoQ-Trol Plus ni :

  1. Saaaangat bagus untuk kesihatan jantung
  2. Meningkatkan tenaga
  3. Sebagai sunblock
  4. Membantu dalam peredaran darah yang lebih baik

 

Banyakkan manfaatnya. Tu baru letak EMPAT. Ada lagi manafaat CoQ-Trol Plus ni. Untuk ahli, harganya ialah RM126.14, dan harga jualannya ialah RM157.68.

.

Jangan lepaskan peluang ni untuk merasai sendiri kehebatan produk baru ni )tak la berapa baru…). Hubungi saya segera ya!

.

 

Categories: CoQ10

Sunblock Semulajadi!

No Comments

Malaysia ni berada hampir dengan garisan Khatulistiwa, maka sinaran mataharinya lebih terus (direct). Jadinya kita lebih terdedah kepada sinaran UV. Sinaran UV sangat bahaya kepada manusia sekiranya manusia terdedah secara berlebihan.

Sinaran UV A dan UV B mampu menenbusi kulit sehingga ke lapisan dermis. Penembusan yang berlebihan akan menyebabkan proses penuaan kulit berlaku dengan lebih cepat, atau berlakunya penyakit dan kanser kulit. Oleh sebab itu, kita disarankan untuk menggunakan krim penahan matahari (sunblock).


Terdapat pelbagai jenis pelindung matahari di pasaran. Berikut adalah beberapa langkah untuk memilih pelindung matahari yang baik.




1. Carilah pelindung matahari kalis air jika anda merancang untuk berada di dalam air atau jika anda banyak berpeluh. Ia boleh mengambil masa kira-kira 80 minit untuk satu pelindung matahari kalis air untuk mencuci anda jika anda dilindungi di dalam air. Satu pelindung matahari kalis air akan memastikan bahawa anda mempunyai perlindungan dari matahari walaupun anda dalam air dibasahi dengan air.

2. Cari pelindung matahari yang dilabel “spektrum luas” (board spectrum) yang bermakna bahawa ia melindungi daripada kedua-dua UVA dan UVB sinar matahari. Sinar UVA menyebabkan kedutan dan penuaan kulit, manakala sinaran UVB menyebabkan selaran matahari, tetapi kedua-dua UVA dan UVB penyebab kepada kanser kulit. Adalah lebih baik untuk dilindungi daripada kedua-duanya, bagaimanapun, banyak sunblocks hanya melindungi terhadap sinar UVB.

3. Pilih faktor perlindungan matahari (SPF) yang paling sesuai untuk anda. Sunblocks ditentukan dengan jumlah SPF mereka. Semakin tinggi SPF semakin lama anda akan dilindungi daripada sinaran UVB sebelum kulit anda menjadi merah dan menyala. Ia adalah disyorkan bahawa anda memilih pelindung matahari dengan SPF sekurang-kurangnya 30.

4. Semak bahan-bahan pelindung matahari anda. Ada sesetengah bahan kimia yang menyerap UVA dan UVB sinar supaya kulit anda tidak menyerap mereka. Mexoryl SX, Mexoryl XL dan Parsol 1789 adalah beberapa bahan kimia yang melindungi terhadap sinar UVA. Octinoxate, Octisalate dan Homosalate adalah bahan kimia yang melindungi terhadap sinar UVB. Carilah pelindung matahari yang mengandungi bahan kimia untuk perlindungan keseluruhan yang terbaik daripada kedua-dua jenis sinaran.

5. Pertimbangkan untuk memilih pelindung matahari yang mengandungi zink oksida atau titanium dioksida. Bahan-bahan ini dapat memantulkan sinar UV sehingga ia tidak dapat diserap oleh kulit anda. Ia telah ditunjukkan untuk menjadi bahan-bahan yang selamat dan berkesan dalam mencegah kesan negatif matahari.

6. Elakkan sunblocks yang mengandungi ekstrak buah-buahan atau kacang. Ia tidak membantu untuk menghalang matahari dari merengsakan kulit anda dan ia boleh menyebabkan reaksi alergi pada kulit.


Tahukah anda, Shaklee juga mempunyai pelindung matahari? Dan yang lebih menarik lagi, ia adalah pelindung semulajadi.


Dan produk itu ialah COQHealth!





CoQ10 yang terdapat di dalam CoQHealth membantu melindungi kulit daripada pendedahan cahaya matahari. 




Haaa… Dah tak perlu guna sunblock lagi. Makan CoQHealth, bukan sahaja bagus untuk jantung, bahkan juga untuk kulit! Pelaburan terbaik untuk tubuh anda. 




Categories: CoQ10, Kulit, skin care

Makan sedap di hari raya, jangan lupa diri ya!

No Comments

Sebulan berpuasa, perut kita memang rehat sepenuhnya. Dicuci bersih. terbuang segala kotoran.


Tapi, bila masuk Syawal, abis kita kerjakan balik perut kita. Sehari, tak tau sudah berapa kalori yang kita sumbat. Air gas berbotol-botol kita minum. Rasanya, kalau kita buat pemeriksaan kesihatan lepas tu, pasti tak lulus.

Buat yang sememangnya ada masalah kolesterol, pasti berkira nak makan apa. Apa yang boleh dimakan, apa yang tak patut dimakan.  Yang belum ada masalah juga perlu berjaga-jaga. Raya ni, boleh sebabkan ramai orang ada masalah kesihatan.

Shaklee ada suplemen yang boleh membantu anda mengawal kolesterol anda. Yela, makan masih perlu dijaga. Tapi takan nak ambil bacaan tiap-tiap jam pula kan. Jadi, dengan pengambilan suplemen, boleh lah bantu anda kawal dengan lebih baik lagi.

So, apa yang sesuai untuk mereka yang mahu mengawal kolesterol dalam badan.

GLA Complex :

Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan

Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. * 


Vitamin E :

Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 

Setiap kapsul gel lembut memberikan:
•    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
•    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.


OmegaGuard :

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA. 


CoQHealth Plus :

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.
CoQ10 telah ditunjukkan dapat:
• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 
   dalam darah


Berminat nak cuba? Terus aje klik link di bawah.
Ia akan dihantar terus ke lokasi anda!



Boleh juga email kepada saya di ibuaz.shoppe[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-2712601 untuk konsultasi percuma.