Kesihatan bermula dari rumah

eczema

Rawatan alternatif untuk ekzema & psoriasis

Posted by on May 22, 2017 in Diet Psoriasis, eczema, Jurnal Psoriasis | 0 comments

Buat yang sememangnya mempunyai ekzema atau psoriasis, pastinya sudah tahu apakah rawatan yang diberikan oleh doktor. Antara yang akan dipreskripsikan oleh doktor ialah anti-histamin, krim akues, dan lotion. Kalau untuk psoriasis, ada tambahan betamethasone.   Soalannya, sampai bila nak guna? Semasa saya masih mempunyai temujanji doktor di hospital pakar dulu, oinment betamethasone yang diberikan kepada saya, warnanya cerah, tidak melekat. Beberapa tahun berulang-alik ke hospital, saya...

Read More

Euphoria Health Care Sharing : Understanding Eczema & Psoriasis

Posted by on May 20, 2017 in eczema, Jurnal Psoriasis | 0 comments

Alhamdulillah.   Sejak upline Cik Yut, Kak N bagitau yang topik EHCS bulan Mei ialah Psoriasis Dan Ekzema, Cik Yut memang tazzabaaaaar sangat nak attend sesi ni. Dan sibuk gak la promote sana sini pasal sesi ni. Yela. Lately banyak sangat terima kes ekzema. Sampai sendiri lupa nak register. Hahahaha….   Jadinya hari ni, Cik Yut walk in aje. Bila walk in, kenalah standby RM45. Kalau register early bird, bayar RM30 je. Alhamdulillah, sideline CikYut Master Farah belanja satu...

Read More

Psoriasis atau Ekzema?

Posted by on May 5, 2017 in eczema, Jurnal Kesihatan, Jurnal Psoriasis | 0 comments

Bismillahirrahmanirrahim.   Bila bab Psoriasis ni kan, memang CY teruja sangat tau. Yelah. CY pesakit Psoriasis. Memang sangat la rajin nak menggali pasal Psoriasis ni. Pasa Ekzema pun rajin gak menggali. Sejak akhir-akhir ni CY perasan, kes ekzema pada bayi semakin kerap berlaku. Adakah ia memang dah berlaku dari dulu? Cuma masa tu mak-mak ni tak banyak pendedahan, jadinya diorang tak tahu pun apa yang berlaku apa si kecil. Hanya mendengar saja dari apa yang diberitahu oleh doktor  ...

Read More

Basic H – bukan sebarang cecair!

Posted by on Sep 19, 2011 in Basic H, eczema, Get Clean, Jurnal Kesihatan, Jurnal Psoriasis, Kulit, Testimonial | 0 comments

Alhamdulillah, latihan PC di Johor Bharu sudah selesai. Hari ni saya bercuti, tetapi sesangat le sibuk. Tapi saya nak ambil beberapa minit untuk kongsi kebaikan produk yang satu ni. Satu botol aje, tapi boleh buat banyak kerja! Memang SYOK!! Boleh digunakan untuk kegunaan cuci mencuci, dari depan rumah sampai belakang rumah. Dari tingkat atas, sampai tingkat bawah. Boleh juga digunakan pada badan. oooh…. biar betik!! Kalau pencuci lain, untuk lantai, lantai sahaja. Untuk cermin, cermin...

Read More

TESTIMONIAL : Talian Hayat buat Kulit Jerawat yang Bernanah!

Posted by on Jul 12, 2011 in eczema, Kulit, Meal Shakes | 0 comments

Adakah anda seorang yang mempunyai masalah kulit yang kronic? Kulit berjerawat yang menanah akibat sinus atau resdung? Pasti anda sedih dan rasa rendah diri untuk berhadapan dengan khalayak ramai, mana taknya, terasa buruknya rupa dan orang sekeliling seakan memperkatakan tentang masalah kulit anda, seolah-olah ingin menjadi kecil seperti sang semut supaya tiada siapa yang perasan kewujudan anda… Jadi jangan biarkan keadaan ini terus membelenggu anda. Dapatkan kembali kulit yang sihat...

Read More

Atasi eczema…perlu bersusah dahulu!

Posted by on Apr 21, 2011 in Alfalfa, Basic H, eczema, ESP, Meal Shakes | 0 comments

Atasi eczema | Dgn Alfalfa, ESP, Meal Shake Udahle Ibunya kena psoriasis. Si Tomato plak dapat eczema. Lepas Azzalea berhenti menyusu badan dulu, terus keluar eczema dia.. Jenuh juga nak buat kulitnya tu kembali ke asal. Macam-macam cara. Lepas satu cara, Ibu cuba cara lain. Semua untuk Azzalea. Semenjak menjadi pengguna tegar SHAKLEE, saya cuba untuk memberi Azzalea makan supplemen yg bersesuaian. Untuk menghilangkan 100% eczemanya itu, mungkin mustahil. Saya nak kurangkan rasa iritasi pada...

Read More