7 khasiat HALIA untuk KECANTIKAN

Halia antara herba yang sangat bermanfaat untuk kecantikan luaran dan dalaman. Halia boleh diolah menjadi ramuan untuk merawat masalah kulit. Ia juga membersihkan dalaman dan membantu wanita menurunkan berat badan secara alami.

Jom kita bongkar lagi manfaat halia!

1. Merahkan bibir

Kupas halia muda, kemudian tumbuk separuh hancur. Oles halia tumbuk ini pada bahagian bibir. Tapi, jangan gosok terlalu kuat kerana boleh mencederakan bibir. Kulit bibir adalah lembut. Amalkan petua ini sekali sehari. Ia membantu membuang sel kulit mati dan menjadikan bibir kemerahan.

2. Buang angin & toksin

Untuk membuang toksin dalam badan, gunakan cara ini. Rendam hirisan halia bersama uncang tehdan air panas. Masukkan sedikit gula perang untuk rasa yang lebih enak. Tutup bekas selama dua minit, kemudian nikmatinya. Lakukan setiap hari. Kombinasi ramuan ini sangat baik untuk membuang angin dan menjadikan tubuh segar serta berasa ringan.

3. Langsingkan badan

Halia juga boleh membantu memecahkan lemak dan menurunkan berat badan secara alami. Hiris halia halus, kemudian campurkan dengan air panas. Amalkan minuman ini setiap pagi ketika perut kosong. Ia membantu proses pencernaan. Halia juga digunakan sebagai ramuan utama menghasilkan krim pelangsingan. Krim atau pati halia dapat mengatasi selulit, rekahan, dan mengempiskan perut serta mengecilkan bahagian bermasalah seperti paha.

4. Menghilangkan bau badan

Ramai wanita yang mengalami masalah bau nadan. Walaupun sudah menggunakan deodoran namun badan tetap berbau hamis. Bagi mentasi masalah ini,  minuman air halia bersama teh. Atau boleh juga amalkan mengunyah halia yang ditumbuk hancur. Jika tidak mampu makan atau minum halia mentah, gunakan halia sebagai ramuan dalam masakan.

5. Menaikkan seri wajah

Ketuk halia separuh hancur, rendamkan bersama sesudu madu dan air panas. Minum setiap pagi. Kombinasi ramuan ini membantu melancarkan perjalanan darah dan membuatklan tubuh berasa panas. Ia sekaligus menaikkan seri wajah. Amalkan selalu, anda pasti gembira dengan hasilnya.

6. Bersihkan kulit

Halia juga boleh digunakan untuk melulur tubuh. Ia membantu membersihkan kulit dan membuang angin. Tumbuk halia, campurkan ia dengan tepung beras yang dikisar kering. Satukan bahan ini. Bancuh sehingga pekat dan lulurkan ia ke badan.

7. Redakan tekanan

Halia boleh dibuat minuman dan dijadikan ramuan masakan. Mandaatkan halia dalam bentuk yang anda suka. Ini kerana halia dikatakan dapat membantu meredakan tekanan dan memulihkan dalaman tubuh. Apabila kita berasa relaks, wajah dan tubuh akan tampak lebih segar. Sekaligus ia menyerlahkan kecantikan semulajadi anda.

 

Bagaimana? Banyak rupanya manfaat halia ni kan.  Lepas ni jom pakat p dapur, buat teh halia. Oh ya, kalau korang rasa payah nau nak telan halia hidup ni. Yang dah rebus pun rasa payah gak, korang boleh cuba dengan Peppermint-Ginger Plus.

PG

 

Lega dan Tenang dengan Peppermint Ginger Plus

Pudina dan Halia digunakan secara tradisional dan turun temurun untuk sensasi menenangkan dan melegakan perut. Ia juga boleh membantu melawaskan penghadaman.

Rangkaian kesihatan kami menyokong sistem penghadaman yang sihat, membantu mengembalikan keseimbangan pencernaan semula jadi, dan melindungi daripada masalah sembelit.

Keistimewaan Shaklee

Peppermint-Ginger Plus mengandungi formulasi empat herba termasuk pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk membantu penghadaman dan melegakan kembung perut.

 

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya Yusrina Hata 019-2712601 atau klik icon di bawan ini.

Bertindak sekarang sebelum terlambat.

 

order-sekarang-juga

Jangan biarkan ia mengganggu!

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease * 


Kalau raya tahun lepas, saya cadangkan beberapa suplemen untuk membantu mengawal kolesterol dan membantu mengawal kenaikan berat badan yang mendadak iaitu Vit C, GLA Complex, Vit E, dan Lecithin. Kali ini saya mahu mencadangkan beberapa suplemen lain yang boleh juga diambilsepanjang bulan perayaan nanti. 

Biasalahkan. Apabila tiba musim perayaan, pelbagai juadah terhidang di atas meja. Semuanya hendak dirasa. Sehingga terlupa untuk meminum air masak yang secukupnya. Kemudian, mulalah rasa perut tu sudah senak semacam.

Apa kata buat persedian sebelum anda mengalami sebarang masalah. Saya tahu, ada yang kata “Kontrol-kontrol le makan tu. Jangan main belasah je!”. Tetapi berapa ramai yang mampu? Sekiranya anda mampu sekalipun, tiada halangan untuk anda untuk mempersiapkan diri anda bukan?






Berminat untuk mendapatkannya pada HARGA ISTIMEWA? 
Sila hubungi saya : Yusrina binti Mohamat Hata (Yus) 
Shaklee Independent Distributor ID : 818055 
SMS/WhatsApp : 019-2712601 
Emel : ibuaz.shoppe@gmail.com

Peppermint- Ginger Plus

Product Name : Shaklee Peppermint-Ginger Plus 

Details :
Servings per Container : 90 Tablets.
Serving Size : 1 Tablet per day.
Retail Price : RM 45.00

Shaklee Peppermint-Ginger Plus contains Peppermint and Ginger which have been used for their soothing effects on the stomach, as well as Fennel and Anise. Recent clinical studies indicate that supplementing the diet with Ginger may help maintain a calm stomach.

Functions of Peppermint and Ginger:
(1)
Soothing effects on the stomach.
(2) As a digestive aid or to calm an upset stomach.


Source :
Shaklee Malaysia