Sedang hamil? Boleh ke?

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease * 


Kehamilan merupakan saat yang paling-paling high and low. Sebab ikut hormon badanlahkan.Itu belum lagi degan pembawaan budak. Kejap-kejap ok. Kejap-kejap KO. uweek sana, uweek sini. Peeeergh.. Buat ibu-ibu yang mengandung tanpa sebarang alahan tu, rugilah anda kerana terlepas peluang untuk merasai keadaan yang paling low dlm hidup! hahahaha… Gurau ajelah. Lain badan, lain reaksi. Memang tak sama.

Lepas tu belum masuk bab yang dok contious memanjang. Boleh ke makan tu? Boleh ke  nak makan ni? Even mak buyung tengah demam pun boleh mikir lagi ubat ni boleh ke, ubat tu boleh ke? Serius. memacam yang kita pikir. Semuanya untuk kesihatan kandungan si ibu juga.

So, Shaklee camne? Boleh ke nak makan semasa hamil? Setakat ini, kita akan elak bahan-bahan yang anti-oksidan untuk ibu-ibu hamil. InsyaAllah yang lain-lain tiada masalah. Kalau yang dalam bentuk pil tak jalan, ESP dan Mealshakes ada! Jangan risau.

Ni ada kawan kita bertanya di grup :

Dan ramai juga yang menjawab tapi saya ambil sebahagian aje ye



Alhamdulillah. Begitulah seadanya. InsyaAllah, sekiranya ibu hamil tadi tiada sebarang masalah berkaitan medikal, doktor kata tiada halangan untuk si ibu memakan suplemen, jadi tiada masalah buat si ibu. Sebabnya, sebelum apa2, saya akan pastikan si ibu mendapatkan juga pandangan dari doktor sebab saya bukan doktor. So, sekiranya anda seorang ibu yang sedang hamil, atau mahu hamil, boleh juga mencuba mana-mana rangkain produk Shaklee (of course dengan konsultansi). 



Sebarang pertanyaan dan konsultansi mengenai penyusuan atau produk boleh diajukan melalui email di ibuaz.shoppe[@]gmail.com atau SMS 019-2712601.

Testimonial : Mengerjakan umrah tanpa sebarang masalah

Syukur bila mendengar ada teman-teman yang mahu mengerjakan umrah. Dapat juga mereka menjejakkan kaki mereka ke sana. Rezeki mereka. Saya sedang berusaha ke arah itu. Semoga dengan izinNya, saya dapat membawa seluruh keluarga saya ke sana.

Umum tahu keadaan cuaca di sana, panas dan sejuknya kadang kala melampau. Sebagai hambaNya yang sedang membawa diri yang kerdil sudah pasti kita mahu menyudahkan sesi umrah tanpa sebarang masalah. Jadi atas usaha kita untuk mengelakkan dari mengalami sebarang masalah. Pengambilan supplemen adalah antara salah satu usaha. Yang lainnya kita bertawakal kepadaNya.

Seorang teman dari Jaringan Euphoria baru sahaja kembali mengerjakan umrah. Lantas beliau berkongsi ini dengan kami :


Testimonial : Sy mencari suppliemnt yg sesuai utk diri esp utk mengerjakn umrah pd bln ramadhan yg sgt memerlukn ketahan physical & mental 🙂 Azrin Mohd mencadangkn Set A + PD sebagai bekalan. Alhamdulillah…berkat pengguna suppliemnt n PD, kami sekeluarga sihat tanpa batuk, selsema & demam ketika di tanah suci & sekembali ke tanah air. Kami dpt menjlni ibadah dgn sempurna tnpa rasa letih & kepenatan dgn keadaan cuaca panas sehingga mencecah 54deg. Selain tu,dgn Cinch Mix Shake & Lecithin sy berjaya menurunkn berat sbyk 2kg pd minggu petama & seterusnye. Thanks Rin for your advice! terus terpikat nk join shaklee 🙂
 ·  ·  · August 20 at 7:28am 


Subhanallah. Ya, apapun boleh berlaku di sana. Kerana apa sahaja yang berlaku dalam kehidupan kita, setiap saat, setiap minit adalah atas keizinanNya. Kita hanya berusaha. Boleh email kepada saya di ibuaz.shoppe[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-2712601 untuk mendapatkan pandangan dan konsultasi percuma.

Ada jeragat, bagaimana nak hilangkannya?

Alhamdulillah. Kita telah sampai ke penghujung September. Kalau dalam kalendar Islam, sudah masuk bulan Zulhijjah. Maka ramai yang akan berangkat ke Mekah. Bahkan sudah ada pun yang sampai di sana dan yang sedang dalam perjalanan ke sana. Saya yakin ramai yang memasang hajat untuk ke sana. Oleh itu, perbanyakkan doa dan usaha supaya Allah mendengar doa kita dan memperkenankannya.


Heheh..suka betul buat macam ini. Tajuk lain, ceritanya lain. Baik, kembali kepada tajuk. Bagaimana nak hilangkan jeragat? Apa itu jeragat? Bagaimana ia terjadi? Dari pembacaan saya, tiada yang menyatakan secara spesifik bagaimana jeragat itu berlaku. Ada yang kata ialah baki dari jerawat yang tidak habis meletus. Ada yang kata ia disebabkan daki dari muka yang berkumpul di suatu tempat. Apa yang pasti ialah bila ada jeragat ia mengganggu personaliti seseorang. Ada juga yang tak kisah mukanya penuh jeragat atau jerawat. Ada pula yang panik.

Bercakap mengenai kecantikan kulit, especially pada muka, saya selalu fikir sudah cukup mengambil Set Optimum, Vitamin E dan Nutriferon. Baru ni Kak N minta saya cuba makan GLA. Alhamdulillah, keadaan kulit saya ada nampak perubahan.

Ni ada satu kisah yang saya nak konsi dengan semua. Kak N beri adiknya cuba GLA dan syukur ia memberi kesan yang memberansangkan. Cuba baca ni :
Ditambah baru ini saya pulang beraya dan berpeluang berjumpa adik beradik saya….salah seorang mereka baru menjalani pembedahan membuang hempedu. Maka antara vitamin yang saya bekalkan kepada beliau adalah GLA serta vitamin lain dan panduan yang betul pengambilan setiap vitamin.


Tujuan saya bekalkan GLA ialah agar ia membantu menstabilkan hormon adik saya terutama selepas kehilangan hempedu akibat adanya batu kecil. Selepas sebulan mengambil semua vitamin yang saya sarankan, paling jelas kelihatan ialah kulit wajah adik saya yang sebelum ini bertompok akibat jeragat atau bintik-bintik cokelat kini sudah tiada lagi. Muka adik saya kelihatan bersih dan berseri. Beliau yang dulu tidak rajin nak makan vitamin kini menjadi pengamal tegar vitamin Shaklee.

Subhanallah. Kadang-kadang keajaiban itu berlaku dalam perkara yang tak disangka. Pada mulanya niat makan GLA utk lain, hasilnya dapat yang lain juga. Tak ke mengancam tu! ish.. Tapi mmg GLA banyak membantu menstabilkan hormon dalam badan. Bagi yang sering rasa senang nak marah, kepenatan, dan resah gelisah juga boleh cuba GLA. 

Boleh emel kepada saya atau SMS atau WhatsApp untuk dapatkan konsultansi mengenai ini. Jangan segan-segan ye. Kongsikan kebaikan GLA ini bersama rakan-rakan yang lain!