Kesihatan bermula dari rumah

Dari mata….

Bismillahirahmanirrahiiim

Alhamdulillah.

Petang ni, saya nak cerita pasal MATA. Sudah lama saya tak cerita mengenai mata dengan orang. Kalau masa kerja dulu, dari pagi sampai ke petang, takde topik lain. Mata, mata, mata. Kalau jenjalan pun, dok perati mata orang. Terutamanya mata anak-anak kecil. Saya punye preference ialah kanak-kanak. Walaupum sebelum habis belajar dulu, ada niat untuk sambung belajar pengkhususan untuk orang tua, tapi apabila dah masuk kerja, saya lebih minat dengan kana-kanak. Apa-apa yang berkaitan dengan kanak-kanak.
Sekarang sedang menunggu masa untuk mendaftarkan diri dalam pengkhususan kanank-kanak ni. Pada masa yang sama, mendalami ilmu berkaitan dengan penyakit dan suplemen. Yelah, ilmu Allah ni sangat banyak dan luas. Walaupun kita tak menimba secara formal di universiti, tapi itu tak bermaksud kita tak perlu ambil tahu, terutamanya mengenai penyakit.
ok, berbalik kepada mata.
Apsal bila saya taip “MATA”, keluar gambar ni?
Ok, ni pemain MU, Mata nama dia. Saya tidak tahu nama penuh dia sebab saya bukanlah peminat bola.
Ni belum lagi taip, mata kail, mata hati, mata pen! Hahahaha… Dari satu perkataan, ada macam-macam maksudkan? Indah betul bahasa dan perkataan ni. Sebenarnya terpulanglah kepada korang, nak interprete perkataan MATA tu ya. Kalau korang duduk dengan saya, dah tentu saya akan cerita pasal mata (Eye) dari pagi sampai malam! Seriously, non stop! 
Hubungi saya (Yusrina) sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan dengan masalah kesihatan dan pemakanan.
 
=======================
Yusrina Hata (818055)
Shaklee Certified Product Trainer
BF Peer Counselor  
Psoriasis Fighter
=======================

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *