Kesihatan bermula dari rumah

Dua dompet

Posted by on Aug 5, 2016 in All About Shaklee, Bisnes Shaklee | 0 comments

Dua dompet

Pada awal saya memulakan Shaklee, saya tak belajar apa pun lagi. Saya terus jalan je. Bercakap mengenai hal kewangan bisnes, memang ZERO. Duit keluar masuk, saya tak pernah nak tengok. Kos-kos yang tersembunyi saya tak pernah ambil tahu.

Lebih kurang satu tahun ke dua tahun dalam bisnes Shaklee, rasanya dalam tahun 2011 gitu, upline ajar saya mengenai DUA DOMPET. Apa benda pula la dua dompet ni? Saya blur sangat.

So dia terangkan kepada saya, yang saya perlu ada dua dompet. Satu dompet personal, satu dompet Shaklee. Kalau korang ada banyak cabang bisnes, jual tudung la, jual emas la, jual bantal hotel la, maka banyakla dompet korang ya. Dengan adanya dya dompet ni, maka apabila ada orang beli Shaklee dengan saya, saya WAJIB masukkan duit tu dalam dompet Shaklee, bukan dalam dompet personal.

Apa yang berlaku sebelum itu, dah semua duit dalam satu dompet kan, bila nak restock barang, buka dompet tengok duit takde!!! Haaaa, memanglah. Dah p singgah Watson tadi beli lipstick (ops, bocor rahsia!). Duit minyak g beli barang, duit ngepos barang, semua tu kena la guna duit dalam dompet Shaklee.

Sekarang, alhamdulillah. Memang ada dua dompet. Kalau bawa berjalan satu dompet pun, sampai rumah nanti saya akan masukkan dalan dompet bisnes. Dah ingat dah. Takde la nak ‘merompak’ bisnes sendiri lagi.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *