Kesihatan bermula dari rumah

Jgn STRESS!!

Penyusuan Ibu | Jangan Stress!!


Stress

Perkataan ni sangat2lah saya takan benarkan hinggap kat ibu2 yang sedang menyusukan si kecil.
Untuk fikir mengenai ini pun saya tak bagi.
Tapi kalau mmg si ibu tu dah stress, nak buat macamana kan?
Bila si ibu tu dah ada stress, kenalah dia cepat2 cari jalan utk hilangkannya.
Lebih lama stress tu ada, lebih susahlah susu nak keluar.
Pengalaman saya, setiap hari kat klinik mmg stress.
Lebih2 lagi bila terlalu ramai pesakit, dan terlalu sikit tenaga kerja.
Bila sampai sesi mengepam, fuuuuh…mmg payah! Susu seakan2 merajuk, bawa diri.
Apa yg saya buat, ikut ajelah. Lepas sesi mengepam, saya isi perut dan gembirakan hati saya.
Jarang saya nak tgk bape banyak susu yg dapat dikumpul masa sesi tadi.
Alhamdulillah, sesi seterusnya pasti tidak menghampakan >_< !!

Penyusuan Ibu | Jangan Stress!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *