Kesihatan bermula dari rumah

Minuman untuk seisi keluarga!

Posted by on Aug 27, 2011 in ESP, Performance | 0 comments

Assalamualaikum wbt dan Salam Ramadan

Alhamdulillah. Ramadan sudah hampir ke penghujungnya. Buat mereka yang dapat berpuasa penuh, syukur! Buat yang ada lompongnya, jangan lupa untuk tanda kalendar bilangan hari yang lompong tu ye. Kang jenuh nak ingat berapa hari perlu diganti. Semasa di awal Ramadan, saya mencadangkan kepada pengguna Shaklee untuk mendapatkan ESP dan PD sepanjang bulan Ramadan. 

Saya sendiri telah habiskan 1 canister ESP dan 2 canister PD. Bukan saya minum sorang ye. Saya ada teman untuk minum bersama. Pantang kita bancuh, pasti ada yang sibuk. Jadi saya perlu bancuh dua bekas. Satu untuk saya dan satu bekas lagi untuk anak-anak.



Tu bekas tupperware tu. Saya minum satu bekas masa sahur dan satu bekas lagi semasa berbuka. Cer tgk dua orang yg disyaki yang menghabiskan ESP dan PD ibu diorang. Udah le minum masuk botol. Pastu request kasi penuh satu botol.. iooo banyaknya permintaan kau nak!



Waktu-waktu lain, saya akan minum air masak pula. Bila menyusukan dan berpuasa pada masa yang sama, saya memang kehausan. Namun begitu, Alhamdulillah. ESP dan PD banyak membantu mengekalkan kelembapan dalam badan ni. Kalau tak, rasa kering, rasa haus aje. Gandingan duo ESP dan PD ni bukan khusus untuk bulan Ramadan. Sebenarnya Tuan Puan boleh minum pada bila-bila masa sahaja. 

Bancuh PD saja pun ok. Minum setiap hari, lebih-lebih lagi pada hari panas. Fuuh lega! Sedap pula rasanya. Macam air Ting. kalau rasa-rasa masa raya nanti, harinya panas. Boleh lah bancuh PD untuk tetamu yang datang. Pasti mereka suka dan akan minta sebekas untuk dibawa pulang!


Secara ringkas : 

Fakta mengenai ESP
 
v  Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.
 
v   Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian
 
v  Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
 
v  Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
 
v    Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafien.


Fakta mengenai Performance Drink (Performance Orange)

1. Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
3. Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
3. Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.
4. Fungsinya tak sama dengan milk booster atau makanan penambah susu lain kerana ia bukan untuk menambah susu sebaliknya menjaga sistem tubuh badan kita dalam sehari berpuasa dan menyusu/mengepam.
5. Ia bukan saja untuk ibu menyusu/mengandung semasa berpuasa, tapi sesuai untuk semua, terutama yang kerja di tengah panas. Budak2 demam pun elok amik ni sebab biasa la budak2 bila dah demam tak selera makan minum. Ia boleh tolong cegah dehydration tu.




Boleh email kepada saya di ibuaz.shoppe[@]gmail.com atau sms kan kepada saya 019-2712601 untuk konsultasi percuma.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *