Kesihatan bermula dari rumah

kurus dengan Shaklee

now browsing by tag

 
 

5 Cara Sihat untuk Si Pemalas

Ramai orang nak sihat. Ramai orang nak kurus. Tapi bukan semua orang rajin untuk bersenam. Betul kan? Lebih-lebih lagi mereka yang selesa dengan rutin kerjaya di pejabat. Tiap bulan, ada aje sesi potluck. Kalau tak potluck, ada yang rajin belanja satu pejabat.

.

sihat

.

.

Mmm… rasanya mak-mak yang bekerja di rumah pun ramai je yang tak berapa rajin nak bersenam. Setiap hari, masuk dapur 2-3 kali. Sekali untuk buat juadah sarapan, sekali untuk makan tengahari dan sekali untuk makan malam. Tu belum lagi melayan karenah anak-anak yang mahu kan kudapan antara dua waktu makan. Buat untuk anak, maknya pun makan sekali.

.

Hihihi… Pastinya korang ada banyak alasan kan untuk kata tak dapat bersenam. Sibuklah, tak sempatlah. Takde masalah. Ok, macamana cara terbaik untuk mendapatkan gaya hidup sihat bagi insan-insan yang kurang rajin.. hihihihi

.

.

Senaman atas katil

Suruh pergi briskwalk kat taman, malas kan.. Ace cuba briskwalk atas katil. Kikiki… Ntah bape pusingan le gamaknya nak selesai 1000 langkah. Ok, ini yang paling senang dan mudah. Celik aje biji mata, ucap dulu ‘Alhamdulillah’.

Lakukan bangkit tubi atau senaman kaki dan tangan agar membantu memecahkan lemak di tubuh. Buat la sekerap yang boleh agar kalori dapat dikurangkan dalam tempoh sebulan.

.

.

Gunakan tangga

Kelebihan untuk korang yang tinggal di rumah pangsa. Eh, kalau rumah dua tingkat, tiga tingkat pun bagus gak ni. Elak menggunakan lif. Sebaiknya gunakan tangga untuk turun dan naik waktu pagi dan petang. Menaiki tangga mampu melatih otot kaki dan pinggul. Ia juga boleh membakar sehingga 302 kalori. WOW!

.

.

Berdiri sesekali

Bagi mak-mak yang selalu ada urusan dengan anak-anak di dapur, korang sebenarnyasedang melakukan senaman yang bagus. Terutamanya ketika berdiri dan berjalan untuk mengambil barang. Berkejar ke sana ke mari menguruskan hal rumah juga satu perkara yang baik untuk anda mengurangkan berat badan.

Mmm… Sesambil bergerak tu kan, sebaiknya buat sedikit pergerakan. Pusing kaki ke, pusing tangan ke.

.

.

Ketawa

Berada di dalam tekanan boleh membuatkan anda hilang pertimbangan dan juga hilang fokus untuk melakukan satu-sau pekerjaan. Gunakanlah cara paling mudah untuk mengembalikan kesihatan minda. Caranya ialah dengan KETAWA. Lakukan apa saja perkara yang boleh membuatkan anda ketawa.

Ketawa dapat mengurangkan rasa sakit, meredakan ketegangan malah meningkatkan fungsi kekebalan tubuh. Ini sememangnya senaman yang paling mudah. Ketawa juga salah satu cara untuk AWET MUDA!

.

.

Peluklah pasangan anda

Memeluk pasangan atau orang yang anda cintai (ibubapa, ahli keluarga) dapat memberikan ketenangan dalam diri. Berdasarkan kajian di Barat, pelukan yang menenangkan boleh membebaskan hormon kortisol sekaligus mengurangkan 7% tekanan yang dialami. Kurang tekanan, hidup lebih SIHAT!

CY memang sukaaaaa peluk suami! Rasa tenang sangat.

.

.

Korang nak KURUS? Klik sini.

.

Untuk keterangan lanjut atau sebarang pertanyaan, anda boleh menghubungi saya Yusrina Hata 019-2712601 atau klik icon di bawan ini.

Bertindak sekarang sebelum terlambat.

.

order sini

Banyak hadiah menarik!

Bismillahirrahmanirrahim.

 

Pada bulan Mei ini, pihak pengurusan Shaklee tidak mengadakan promosi produk. Tetapi mereka menawarkan hadiah yang lebih menarik lagi.

Untuk peminat SET DETOX, korang mesti suka dengan bekas ni. Bekas kedap udara untuk kegunaan harian. Terutamanya yang membawa bekal makanan ke tempat kerja. Beli Set Detox, dan jangan lupa beli bekas tu ya.

Oh ya, harga yang tertera di poster ialah HARGA AHLI, makanya untuk mendapatkan produk pada harga AHLI, cepat daftar dengan CY tau.

Promosi Mei 2017

 

Ok, walapun korang mendaftar tu sebab nak beli Set Detox, sayangnya korang tak dapat le nak merembat bekas di bawah ni. Udah syaratnya gitu. Tapi kalau nak jugak, boleh le tambah 100UV lagi dan PWP bekas yang dalam poster tu.

Promosi Mei 2017

 

Sekarangkan, masih awal bulan. Tadi dah daftar dengan 100UV, lepas tu beli pula Set Detox 197UV. WOW!! UV terkumpul dah jadi 297 UV. Mantap. Dah lepas bonus 5%.

Ok, pastinya korang dah pernah guna produk kan. Jadinya, share la apa kebaikan yang korang dah dapat tu Kat kengkawan. Kengkawan opis, kengkawan masa sekolah dulu.  Alkisah, diorang pun sukaaaaa sangat dengan sharing korang tu dan diaorang pun nak consume gak.

Makanya, korang kumpul order. Kumpul punya kumpul, dapatla 250UV! Wowwy! Hebat. Bila dah Ada 250UV, jadi dengan in, LAYAK lah korang nak beli blender merah macam dalam poster tu. Memang mengancam warnanya kan. (Pasaipa depa tak buat blender kaler hijau?)

Promosi Mei 2017

 

Tu diaaaa. Kemain banyak la barang premium yang korang kumpul. Dalam satu bulan, dah kumpul 3 barang premium. Memang best sangat! Best ke best?

So, jangan tunggu lama. Cepat-cepat WASAP CY eh. 0192712601 CY tunggu ni.

 

 

 

Promosi FEBRUARI 2017

feb

feb

 

Alhamdulillah.

Seronok betul bila dengar promosi Shaklee bulan ni. Memang banyak orang akan suka. Untuk ibu yang sedang hamil. Untuk ibu yang sedang menyusukan. Untuk yang sedang detox. Untuk yang ada masalah sendi. Untuk pelajar.

Untuk kepakaran CikYut iaitu bab hamil dan menyusu. Memang CikYut akan cadangkan produk di atas.

Untuk ibu-ibu yang sedang hamil, kalian memang disarankan untuk terus consume OSTEMATRIX sejak dari awal kehamilan dan teruskan consume selepas melahirkan. Lepas proses kelahiran, tambahkan dengan Alfalfa dan untuk membantu ibu-ibu dalam proses penyusuan.

Ohya, untuk pembelian Alfalfa dan Lecithin (promosi beli 1 percuma 1) ni, tarikh luput nya ialah

  • Alfalfa (S)-expiry aug 17
  • Alfalfa (L)-expiry june 17
  • Lecithin-expiry april 17

Kalau korang nak buat pembelian terus, boleh KLIK gambar di bawah ya. ~Easy peasy~

order-sekarang-juga

 

Sebarang pertanyaan dan konsultansi, boleh hubungi

CikYut 0192712601