Kesihatan bermula dari rumah

Posts Tagged "sihat"

5 Cara Sihat untuk Si Pemalas

Posted by on May 23, 2017 in Jurnal Kesihatan | 0 comments

Ramai orang nak sihat. Ramai orang nak kurus. Tapi bukan semua orang rajin untuk bersenam. Betul kan? Lebih-lebih lagi mereka yang selesa dengan rutin kerjaya di pejabat. Tiap bulan, ada aje sesi potluck. Kalau tak potluck, ada yang rajin belanja satu pejabat. . . . Mmm… rasanya mak-mak yang bekerja di rumah pun ramai je yang tak berapa rajin nak bersenam. Setiap hari, masuk dapur 2-3 kali. Sekali untuk buat juadah sarapan, sekali untuk makan tengahari dan sekali untuk makan malam. Tu...

Read More

Minuman Immune Booster

Posted by on Nov 18, 2016 in Jurnal Kesihatan | 0 comments

Bismillah.   Maaf ya. Gambar kurang jelas. Bergegar. Sebabnya, masa nak ambil gambar ni, si kecil dok sibuk tarik tangan nak minta guna hp.   Cik Sarah, Nutritionist Shaklee bagi resepi baru. Senang betul resepi ni. Bancuh semua dan shake aje guna shaker baru!   Ini resepinya : 3 sudu makan Performance Drink 1 sachet Nutriferon 1 keping lemon/oren 1 genggam daun pudina 250ml air Kiub Ais (ikut suka) Jom cuba!...

Read More

Apa itu Demam Denggi

Posted by on Nov 12, 2016 in Jurnal Kesihatan | 0 comments

Mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Selalu orang cakap macam tu kan. Betullah tu. Nak cegah dari mendapat jangkitan denggi ni, kita perlulah jaga persekitaran kita.   Sebelum tu, kita lihat dulu kitaran nyamuk aedes ni.  Nyamuk aedes hanya mengambil masa seminggu, bermula dari telur hingga menjadi nyamuk dewasa. Dan nyamuk aedes ni sebenarnya hanya akan membiak pada air bersih. Air kotor diorang tak mau. Bagus betullah! Faktor kepada penyebab banyaknya naymuk aedes ialah : Air...

Read More